Amerikaanse technologiebedrijven waaronder Apple en Google investeerden in de eerste elf maanden van 2017 een slordige 2,7 miljard dollar in digitale zorg. Dat schrijft de New York Times op basis van cijfers van onderzoeksfirma CB Insights.
Werd In 2012 nog slechts 277 miljoen dollar in digitale zorg geïnvesteerd door de top tien van Amerikaanse technologiebedrijven, steeg dit bedrag naar 2,7 miljard dollar eind 2017. Volgens marktonderzoekers nemen de investeringen alleen maar toe naarmate het voor die bedrijven duidelijker wordt dat digitale gezondheidstoepassingen een cruciale rol kunnen gaan spelen in het leven van hun eindgebruikers. Elk technologiebedrijf zet daarbij in op de mogelijkheid dat hun product of dienst de gezondheid, lichamelijk en/of geestelijk, kan verbeteren. Zo zet Apple in op consumentenproducten voor zijn iPhone-klanten, biedt Microsoft online storage en analytics terwijl Google data voor zijn rekening neemt. En dan zijn er nog leveranciers als IBM, dat met zijn cognitieve oplossing Watson Health het voor ziekenhuizen mogelijk maakt om grote hoeveelheden medische data binnen korte tijd te kunnen analyseren.