BeterDichtbij behaalt NEN 7510- en ISO 27001-certificering

25 april 2019
Certificering-BeterDichtbij-scaled
Apps
Nieuws

Sander Bijl, operationeel directeur BeterDichtbij, stelt tevreden te zijn over het behalen van de certificering. “Tegelijk is het voor ons niet meer dan normaal om uiterst zorgvuldig om te gaan met de informatie die wij verwerken dan wel beheren. De aan BeterDichtbij deelnemende zorgorganisaties moeten hier vanuit kunnen gaan, net als alle consumenten die dagelijks actief gebruik maken van onze dienst. Fijn dat dit nu ook bevestigd is met deze externe audits.”

Laagdrempelig contact

De digitale zorgdienst BeterDichtbij is sinds 1 januari 2018 een zelfstandig bedrijf. De dienst werd in oktober 2016 gelanceerd als digitale communicatie-app voor patiënten en zorgverleners. De bijbehorende app moet een veilige en laagdrempelige contactmogelijkheid bieden met het ziekenhuis in hun regio. Het gaat veelal om kleine vragen die men anders niet zo eenvoudig aan de juist medisch specialist kan stellen.

De app was in eerste instantie bedoeld voor de 30 regionale ziekenhuizen die lid zijn van de SAZ en voor zorgverleners zoals huisartsen in hun regio. Ziekenhuizen, huisartsenpraktijken en GGZ-instellingen, maar ook bijvoorbeeld eerstelijns psychologen en -verloskundigen kunnen deelnemen aan BeterDichtbij.

2019: groei in gebruik doorzetten

Begin dit jaar werd bekend dat inmiddels 15 ziekenhuizen en tientallen huisartsenpraktijken gebruik maken van BeterDichtbij. In 2019 is het volgens oprichter en directeur Godfried Bogaerts de bedoeling om de groei in gebruik door te zetten en de dienst verder aan te sluiten op de behandeling en zorg van mensen en de werkprocessen van zorgverleners.

Zo kwam in februari van dit jaar de medicijninformatie van KNMP-website Apotheek.nl is voortaan direct beschikbaar in de BeterDichtbij-app. Als een patiënt en zijn huisarts, medisch specialist of andere zorgverlener in een bericht een medicijnnaam gebruikt, wordt die naam automatisch aanklikbaar voor meer informatie.