BrabantZorg gaat voor zorg op afstand gebruik maken van MCS, Sensire

6 december 2017
MSC-Sensire
ICT
Nieuws
Door de krachten te bundelen, willen beide organisaties samen grote stappen zetten bij de ontwikkeling van technische hulpmiddelen die het leven van cliënten aangenamer maken en medewerkers helpen in hun werk. De eerste concrete ontwikkelingen waarin de organisaties van elkaars kennis gebruikmaken is de brede invoering van technologie op het gebied van zorg op afstand die nu reeds beschikbaar is.

Het Medisch Service Center van Sensire is 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar. Niet alleen per telefoon maar ook via een beeldbellen als dat nodig is. Het meekijken is bijvoorbeeld mogelijk bij het spuiten van insuline, begeleiding van inname van medicatie of bij handelingen die een mantelzorger uitvoert. Er hoeft dan niet altijd een zorgmedewerker langs te komen. Op korte termijn kijken Sensire en BrabantZorg op welke wijze deze diensten mogelijk kunnen worden gemaakt voor klanten in het werkgebied van BrabantZorg.

Eerstelijnshulp via service center

Het Medisch Service Center is een enkele jaren geleden gelanceerd initiatief van Sensire, waarbij aan cliënten eerstelijns hulp wordt geboden: via de telefoon, online, via beeldzorg. Omdat een dergelijk dienstencentrum voor Sensire ook bijna niet meer alleen te bekostigen is, worden de diensten van het centrum ook voor derde partijen beschikbaar gesteld. Voor Sensire heeft dat als voordeel dat er kostenefficiënter gewerkt kan worden, voor andere zorgaanbieders dat zij het wiel niet opnieuw hoeven uit te vinden.

Ook de InBeeld-oplossing voor zorg op afstand voor COPD-patiënten en mensen met hartfalen wordt ondersteund via het Medisch Service Center. De InBeeld-dienst is een initiatief van Sensire, het Slingeland Ziekenhuis (Doetinchem) en verzekeraar Menzis, met technische ondersteuning van FocusCura.