MobileIron, leverancier van beveiligings-oplossingen, ondersteunt Canon Medical Systems Europe bij de digitale transformatie van interne werkprocessen. Canon Medical levert ziekenhuizen en privéklinieken in 140 landen diagnostische apparatuur. Het Europees hoofdkantoor staat in Zoetermeer.
Canon Medical Systems is enige tijd geleden overgestapt van Blackberry’s naar IoS-devices. De Europese divisie beheert nu centraal 600 iPads en 900 iPhones. Het innovatietraject met MobileIron moet bijdragen aan de optimalisatie van informatiebeveiliging, efficiëntie, interne (internationale) samenwerking en verkoopondersteuning en service op locatie. Zo zouden het aantal hardwaregerelateerde hulpvragen voor de interne helpdesk (eerst 30-40 procent van het totaal) nu sterk gereduceerd zijn.
Meer waarborg veiligheid, privacy
Canon Medical, een onderdeel van de Canon inc., verkoopt, distribueert en onderhoudt CT- en MR-systemen, ultrasound - en interventionele röntgenapparatuur en geavanceerde software om 2D-, 3D- en 4D-beelden van anatomische en fysiologische functies vast te leggen en te analyseren. Het bedrijf is actief in een sector waarin reputatie en betrouwbaarheid van cruciaal belang zijn en wil de interne werkprocessen daarop beter afstemmen, vooral als het aankomt op veilige manieren van werken en het waarborgen van privacy.
Via IT-partner Dahvo en een aantal Enterprise Mobility Management (EMM)-oplossingen van MobileIron heeft de Europese divisie van Canon Medical Systems zijn werkprocessen kunnen aanpassen door een beter beheer en beveiliging van zijn mobiele devices, apps en data. De leverancier van medische systemen heeft daarmee naar eigen zeggen belangrijke stappen gemaakt om compliant te zijn aan toekomstige wet- en regelgeving, zoals de GDPR/AVG.
IT krijgt tijd voor nieuwe initiatieven
“Vereenvoudiging was voor ons een belangrijke prioriteit,” stelt Galton Wolff, IT-beheerder bij Canon Medical. “De meeste medewerkers werken op afstand of op locatie bij klanten. Omdat de IT-afdeling ‘lean and mean’ is, moet onze oplossing voor mobiele apparaten eenvoudig te implementeren en beheren zijn.” Omdat basistaken zoals registratie van nieuwe mobiele devices sterk is teruggebracht, heeft de IT-afdeling nu meer tijd voor andere verzoeken en nieuwe initiatieven en innovaties.
Met de nieuwe oplossingen is het ook mogelijk om rekening te houden met landspecifieke privacy- en security-richtlijnen, zoals apps waarmee werknemers zich kunnen aanmelden om hun veiligheid te bevestigen (Verenigd Koninkrijk), aanvullende privacy-instellingen (Duitsland) en (toekomstige) wetten die het gebruik van e-mail na officiële werktijden verbieden (Frankrijk).