Deloitte, NAAST starten strategische samenwerking

di 4 juni 2019 - 09:19
Doctor working with test results and computer
Innovatie
Nieuws

Deloitte en Medisch Service Centrum NAAST sluiten een strategische samenwerking om nu en in de toekomst antwoord te geven op thema’s die in de zorgsector spelen. Het gaat daarbij om onder meer veiligheid en zekerheid voor mensen die langer thuis blijven wonen, het verhogen van de kwaliteit van zorg, werken met efficiënte(re) zorgprocessen en meer zelfregie bij de cliënt.

Met het Target IT-programma van NAAST wordt beoogd NAAST klaar te maken voor de toekomst en de administratieve handelingen voor zorgprofessionals te verlagen. Hierbij kan worden gedacht aan het verlagen van het aantal schermen en muisklikken, het werken vanuit één systeem en een meer eenvoudiger overdracht bij het afhandelen van diensten. Een belangrijk aspect daarin is de intelligente prioritering, om bijvoorbeeld spoedsignalen voor te laten gaan en de oproepen direct bij de juiste persoon te laten landen.

NAAST en Deloitte hebben beiden naar eigen zeggen de ambitie om als innovator voorop te lopen in de markt om zo de juiste zorg op de juiste plaats te kunnen leveren. Via deze samenwerking ondersteunt Deloitte NAAST in het ontwikkelen van een gezamenlijke strategie, zoals de inzet van het Salesforce-platform en het vormgeven van deze transformatie. Daarnaast wordt samen geëxperimenteerd met het gebruik van bijvoorbeeld de smartwatch voor meer monitoring vanuit huis en preventie.

De benadering van Deloitte kenmerkt zich door het vertalen van visie en strategische keuzes tot praktische en werkbare oplossingen, die volledig samen met NAAST, hun klanten en hun patiënten zijn vormgegeven, ook wel co-creatie genoemd. Door middel van het Salesforce-platform werken NAAST en Deloitte toe naar een manier waarmee zorgprofessionals en patiënten eenvoudig en veilig gegevens met elkaar uit kunnen wisselen. 

Co-creatie belangrijk thema

Deloitte is tevens initiatiefnemer van The Garage in the Olympic Amsterdam, een fysieke plek waar klanten door middel van co-creatie geholpen worden om hun ambities tastbaar te maken, te experimenteren en tot implementeerbare oplossingen te komen. Deloitte richt zich met The Garage op de combinatie strategie, creatie en technologie. Tijdens de opening ervan in april werd dieper ingegaan op innovatie, digitale oplossingen voor de zorgsector.

Deloitte opende The Garage omdat uit eigen onderzoek bleek dat dat organisaties zoals in de zorg de afgelopen jaren meer digitaal volwassen zijn geworden, maar nog steeds worstelen met het tastbaar maken van hun ambities en het implementeren van veranderingen. 

NAAST biedt sinds 1 januari 2018 zorg op afstand door heel Nederland. NAAST was voorheen onderdeel van Sensire. Het doel van de verzelfstandiging is volgens de thuiszorgorganisatie om voor haar klanten zowel de kwaliteit van zorg als de kwaliteit van leven te verbeteren.

Door innovation partner