Ook FitBit wil actiever worden in de zorgsector. Dat blijkt uit woorden van CEO James Park naar aanleiding van de financiële resultaten over het eerste kwartaal van dit jaar. FitBit realiseerde in de eerste drie maanden van dit jaar een omzet van ruim 505 miljoen dollar, een stijging van 50 procent op jaarbasis.
FitBit verkocht in het eerste kwartaal 4,6 miljoen wearables. Daarvan behoorde 47 procent tot de nieuwe, hoger geprijsde Blaze- en Alta-productreeksen die sinds maart worden verscheept. Tot dusver zag het bedrijf in totaal 43 miljoen van zijn apparaten, met name fitness- en activity-trackers, over de toonbank gaan. CEO Parks belooft nog dit jaar met nieuwe producten te komen die mogelijk mikken op de zorgsector, al maakte de topman nu nog geen details bekend.Steeds zichtbaarder
Tijdens een toelichting op de resultaten over Q1 sprak Park onder meer over de mogelijkheden die er voor zijn bedrijf liggen op het gebied van health wearables. Zo zei hij dat FitBit grote populariteit geniet onder onderzoekers en wetenschappers en dat FitBit goed is gepositioneerd om als consumentenmerk het vertrouwen van patiënten te winnen.Het is niet ondenkbaar dat FitBit zich op het gebied van gereguleerde medische apparaten zal begeven, zei Parks, die de zorgsector als een ‘enorme kans’ omschreef. Volgens hem worden health wearables in korte tijd nog geavanceerder. Parks noemde onder meer dat FitBit wordt opgemerkt en dat het bedrijf steeds vaker aanschuift bij internationale discussies omtrent e-health.