Search
Close this search box.
Search

MCL wil meer inzicht in impact social media op online communicatie

Het Medisch Centrum Leeuwarden (MCL) wil zich beter profileren als zogeheten topklinisch ziekenhuis. Het wil hiervoor meer inzicht krijgen in de impact van online communicatie zoals via social media, zodat deze digitale tools effectiever ingezet kunnen worden om aan (potentiële) patiënten en andere stakeholders duidelijk te maken wat voor zorg en behandelingen zij kunnen verwachten.

Het MCL is een topklinisch ziekenhuis, zo stelt de instelling op zijn website, maar vaak is niet geheel duidelijk voor gebruikers van of verwijzers naar de dienstverlening van het MCL, wat dit etiket eigenlijk betekent. Weten patiënten, bezoekers, medewerkers en huisartsen wat het betekent en zien ze dit terug in de online communicatiemiddelen van het ziekenhuis? Zo is het MCL actief op social media, maar is niet duidelijk wat hiervan de impact is in het verduidelijken van wat ‘topklinisch’ in de praktijk inhoudt.

Inzicht in verbetermogelijkheden

Het MCL wil dus inzicht krijgen in wat er verbeterd kan worden aan de inzet van online communicatiemiddelen zoals social media, de eigen website en video’s op media zoals YouTube. Zo hoopt de instelling zijn identiteit en wat daar achter ligt beter over te brengen.

Vooral de combinatie van topklinische zorg en social media vindt het MCL interessant om te onderzoeken. Daarom is het ziekenhuis op 22 maart 2017 een onderzoek gestart naar de wensen van volgers en niet-volgers op Facebook, Twitter, LinkedIn en dergelijke. Het onderzoek wordt uitgevoerd door Sorsha van der Haak, vierdejaars communicatiestagiaire van het MCL. Zij zet hiervoor onder meer anonieme online enquêtes in.

Bekijk hier de videoboodschap van het MCL over haar onderzoek

###MCL###

admin

ICT&health World Conference 2024

Ervaar de toekomst van de gezondheidszorg tijdens de ICT&health World Conference van 14-16 mei 2024! Claim alvast jouw ticket en dompel je onder in baanbrekende technologieën en innovatieve oplossingen. Ga in gesprek met collega-experts en verken de kracht van wereldwijde samenwerkingen.

Deel dit artikel!

Lees ook
Hersenatlas
Zwaartekracht-subsidie voor hersenatlas en het lot van eiwitten
Aneurysma
Nieuwe betrouwbare methode om aneurysma’s te volgen
leerling-verpleegkundigen
Albert Schweitzer succesvol met behoud leerling-verpleegkundigen
Databeschikbaarheid
Betere zorg dankzij goede databeschikbaarheid
Woonomgeving
Empathische woonomgeving past zich aan bij wensen bewoners
Gegevens delen
Derde pilot proactief gegevens delen
Digitalisering expertisecentrum
Expertisecentrum bundelt kennis digitalisering en welzijn
wiel
Wiel zelf uitvinden hoeft niet, maar ontwikkel er wel op door
breuk
Virtual Fracture App slaat aan in Albert Schweitzer
monitor
E-healthmonitor signaleert stagnerende inzet digitale zorg
Volg jij ons al?