Tijdens de vandaag georganiseerde Innovatiedag bij het Noorderboog Ziekenhuis in Meppel demonstreert NoRISK Software hoe de resultaten van een applied game dankzij toepassing van Client360, zichtbaar worden voor patiënt en behandelaar.
Bezoekers mogen daarvoor de applied game ter plekke spelen, compleet met Oculus Rift-bril. NoRisk Software laat daarbij zien hoe een interface de scores van de game opslaat in Client360, waarna deze informatie direct zichtbaar is in het cliëntportaal en het ‘dashboard’ van een behandelaar. Client360 Info Support en Code24 ontwikkelden samen Client360. Het systeem omvat een cliëntportaal dat toegang biedt tot het complete EPD-landschap dat een zorgorganisatie over een patiënt of cliënt in bezit heeft. Het portaal is overzichtelijk, altijd toegankelijk en biedt grote transparantie. Groot pluspunt is de flexibiliteit: Client360 is eenvoudig uit te breiden met nieuwe functies, zoals e-health-toepassingen, nieuwe apps of het ontsluiten/aanbieden van functionaliteiten van externe websites. De applied game met Oculus Rift-bril van ontwikkelaar NORISK Software BV is een nieuwe stap in het succesvol verzamelen, delen en ontsluiten van data. Kwaliteit en veiligheid “De kracht van onze gestandaardiseerde medische database komt bij de demonstratie van de game volledig tot uitdrukking”, zegt Martin van der Meer, directeur van Code24. “We tonen ermee aan hoe we data snel, veilig en flexibel kunnen registreren en ontsluiten. Zo laten we zien hoe we onze belofte waarmaken om een open systeem te creëren waarin kwaliteit en veiligheid zijn gegarandeerd.” Snel draaiend op bestaand platform “Het door ons ontwikkelde cliëntportaal is met een relatief eenvoudige aanpassing gereed voor het ontsluiten van game-data”, licht Kees Brinkman, Sales Manager Info Support, toe. “Binnen de bestaande architectuur hebben we eenvoudig een extra widget toegevoegd, hiervoor is het portaal speciaal ontworpen zodat derde partijen eenvoudig worden ontsloten.” Stephan Soolsma, directeur van NoRISK Software, is blij verrast met de mogelijkheden die Client360 biedt. “Ik had niet verwacht dat onze game zo snel op een bestaand platform kon worden aangesloten. Normaliter vergt dit veel en langdurige en kostbare afstemming. Nu konden we ons voornamelijk op de gamefunctionaliteit concentreren en hoefden we niet over een eigen beheersysteem na te denken. Dat helpt ook onze klanten.”