Zorgverzekeraars geven over het geval goede informatie over zorgpolissen. Dat stelt de Nederlandse Zorgautoriteit (NZA) in een brief aan het ministerie van VWS. Met name via de telefoon en via social media wordt goede informatie geboden. Via de website van zorgverzekeraars is er vaker sprake van deels onjuiste informatie of is informatie moeilijk te vinden.
Tijdens de overstapperiode controleert de NZa of de informatie over de zorgpolissen klopt en goed vindbaar is. Om een goede keuze te maken voor een zorgverzekering, hebben verzekerden goede en vindbare informatie nodig. Bijvoorbeeld over vergoedingen voor tandartskosten of bijbetalen voor medicatie. De NZa heeft de minister voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport in een brief geïnformeerd over haar acties om deze informatie voor verzekerden kloppend, vindbaar en vergelijkbaar te maken. Online informatie blijft een pijnpunt, zo is de conclusie van de NZa.
NZA: online informatie zorgpolissen blijft pijnpunt
wo 11 april 2018 - 09:43
Nieuws