One Medical Group koopt voedings-app Rise

9 februari 2016
riseap
Innovatie
Nieuws
Volgens de WSJ past de overname in het rijtje van innovatieve digital health start-ups die de voorbij jaren zijn overgenomen door grotere organisaties die willen meegaan in de digitaliseringstrend in de gezondheidszorg. Vorig jaar werd bijna 5,8 miljard dollar geïnvesteerd in digital health, een record, zo meldde onderzoeksfirma CBS Insights begin dit jaar. In 2010 kwam het totaal aan investeringen nog niet boven de miljoen dollar.

Uitbreiden onder One Medical

Rise haalde in zijn tweejarig bestaan al vier miljoen dollar op.Tot de investeerders in Rise behoren onder meer Google Ventures, Cowboy Ventures, Floodgate en Lightbank. Met behulp van One Medical Group krijgt Rise nu de kans om zijn diensten bij een breder publiek onder de aandacht te brengen. Momenteel kost een abonnement op de diensten van Rise tussen de 40 en 50 dollar per maand. One Medical Group biedt in de VS een platform voor patienten die snel hoogwaardige zorg willen ontvangen. Het bedrijf is gelinked aan  1Life Healthcare, een bedrijf dat onder meer zakelijke health assessment-diensten levert. 

Rise zelf kocht vorig jaar nog HealthyOut, eveneens een start-up en gespecialiseerd in gezonde voeding. Via de app van het bedrijf kunnen gebruikers aanbevelingen krijgen voor restaurants met gezonde voeding op het menu.