Thuisarts.nl is opnieuw een van de 12 genomineerden voor de verkiezing ‘Website van het Jaar 2019’, in de categorie gezondheid. Zowel in 2016 als in 2018 werd Thuisarts.nl al uitgeroepen tot populairste website. Thuisarts.nl kan naar eigen zeggen bogen op gemiddeld vier miljoen bezoekers per maand. Alle informatie op de website is gebaseerd op medisch-wetenschappelijke richtlijnen van huisartsen, medisch specialisten en de GGZ.
Onlangs bleek uit de Transparantiemonitor 2018 van het Nivel dat arts en patiënt veel waarde hechten aan goede informatie en voorlichting over aandoeningen en behandelingen en de website Thuisarts.nl voorziet goed in die behoefte, zo luidde de conclusie.
Meerdere prijzen
Thuisarts.nl kreegt vorig jaar de titel beste Content Platform van Europa 2018. In totaal waren er ruim 700 kandidaten voor de Digital Communication Awards. Dit is een Europese prijs die jaarlijks wordt uitgereikt aan uitmuntende projecten, campagnes en innovaties op het gebied van online communicatie. Het platform stond in augustus al op de shortlist voor de prijs.
Thuisarts is al vaker in de prijzen gevallen. Zo won het online platform de Niek de Jong Innovatieprijs van Zorgverzekeraars Nederland en de award voor de Populairste Gezondheidswebsite van het Jaar 2016. Ook won de nieuw gelanceerde versie van Thuisarts eerder in 2018 de Communicator Award voor Best Health Website 2018.
Nieuwe functies
Begin deze maand voegde Thuisarts.nl enkele nieuwe functies toe. De mailknop verschoof van bovenaan naar onderaan de pagina. Uit een focusgroep met patiënten bleek dat de plek bovenaan verwarrend was. Patiënten veronderstelden dat zij met die mailknop alvast de informatie over iemands klacht of aandoening naar de eigen huisarts konden sturen.
Ook verbeterde Thuisarts.nl de zoekfunctie en worden spelfouten nu beter herkend. Daarnaast worden zoek- en trefwoorden nu beter meegenomen in de zoekindex. Thuisarts.nl voegde tevens enkele nieuwe onderwerpen toe, te weten ‘lachgas’, ‘slikproblemen’ en ‘zwanger, misselijk en overgeven’.