Voiceworks behaalt ISO 27001-certificaat en garandeert hoge mate informatiebeveiliging

20 oktober 2017
Kluis
Zorgtransitie
Nieuws

Voiceworks, totaalleverancier van zakelijke data-, mobiele en vaste telefonieoplossingen, is ISO 27001 gecertificeerd. Met het ISO 27001 Information Security Management System (ISMS) certificaat garandeert Voiceworks zijn klanten dat hun gegevens en die van hun eindklanten in hoge mate beschermd worden. Voiceworks behoort hiermee tot een select aantal telecomaanbieders in Nederland die het ISO 27001-certificaat behaald heeft voor de gehele organisatie. Met de ISO 27001-certificering bewijst Voiceworks dat zijn werkwijze voldoet aan de hoogste internationale veiligheidsnormen. De informatiebeveiliging geldt voor alle processen, systemen en diensten van het bedrijf. Met dit certificaat zijn veiligheidszaken, zoals het toegangsbeleid en de rechtenstructuur in bijvoorbeeld Operator Online, de intelligente webtool van Voiceworks, aangescherpt. Certificatie-instelling DNV GL heeft de ISO-certificering afgenomen en het systeem is in samenwerking met Molenaar & Plasman Solutions geïmplementeerd.

Volledige organisatie gecertificeerd Voiceworks heeft zijn volledige organisatie laten certificeren, wat uniek is. 'Vaak zie je dat bedrijven een specifiek onderdeel van hun organisatie laten certificeren, bijvoorbeeld enkel het datacenter. Het voordeel van een volledige certificering is dat wij met al onze systemen, processen en diensten voldoen aan de gestelde voorwaarden. Hiermee geven wij het signaal af dat we veiligheid hoog in het vaandel hebben', aldus Stijn Nijhuis, CEO van Voiceworks.

Continu proces

De ISO 27001-norm ziet niet alleen toe op de inrichting van processen en procedures rondom informatiebeveiliging, maar ook op de naleving, controle, toetsing en permanente verbetering ervan. Nijhuis: 'Informatiebeveiliging is een continu proces. We willen blijven garanderen dat klantgegevens bij ons een veilig onderkomen hebben. Bewaking en kwaliteitsverbetering van de informatiebeveiliging is dan ook een speerpunt in onze organisatie.'

Steve Pit, COO van Voiceworks, begeleidde het ISO-traject en benadrukt dat het bedrijf met dit certificaat op zak niet klaar is: 'We zijn doorlopend bezig met de verbetering van onze dienstverlening. Dit komt tot uiting in de introductie van Operationeel Accountmanagement en de investeringen in het core netwerk.'