Search
Close this search box.
Search

Voiceworks behaalt ISO 27001-certificaat en garandeert hoge mate informatiebeveiliging

Voiceworks, totaalleverancier van zakelijke data-, mobiele en vaste telefonieoplossingen, is ISO 27001 gecertificeerd. Met het ISO 27001 Information Security Management System (ISMS) certificaat garandeert Voiceworks zijn klanten dat hun gegevens en die van hun eindklanten in hoge mate beschermd worden. Voiceworks behoort hiermee tot een select aantal telecomaanbieders in Nederland die het ISO 27001-certificaat behaald heeft voor de gehele organisatie. Met de ISO 27001-certificering bewijst Voiceworks dat zijn werkwijze voldoet aan de hoogste internationale veiligheidsnormen. De informatiebeveiliging geldt voor alle processen, systemen en diensten van het bedrijf. Met dit certificaat zijn veiligheidszaken, zoals het toegangsbeleid en de rechtenstructuur in bijvoorbeeld Operator Online, de intelligente webtool van Voiceworks, aangescherpt. Certificatie-instelling DNV GL heeft de ISO-certificering afgenomen en het systeem is in samenwerking met Molenaar & Plasman Solutions geïmplementeerd.

Volledige organisatie gecertificeerd Voiceworks heeft zijn volledige organisatie laten certificeren, wat uniek is. ‘Vaak zie je dat bedrijven een specifiek onderdeel van hun organisatie laten certificeren, bijvoorbeeld enkel het datacenter. Het voordeel van een volledige certificering is dat wij met al onze systemen, processen en diensten voldoen aan de gestelde voorwaarden. Hiermee geven wij het signaal af dat we veiligheid hoog in het vaandel hebben’, aldus Stijn Nijhuis, CEO van Voiceworks.

Continu proces

De ISO 27001-norm ziet niet alleen toe op de inrichting van processen en procedures rondom informatiebeveiliging, maar ook op de naleving, controle, toetsing en permanente verbetering ervan. Nijhuis: ‘Informatiebeveiliging is een continu proces. We willen blijven garanderen dat klantgegevens bij ons een veilig onderkomen hebben. Bewaking en kwaliteitsverbetering van de informatiebeveiliging is dan ook een speerpunt in onze organisatie.’

Steve Pit, COO van Voiceworks, begeleidde het ISO-traject en benadrukt dat het bedrijf met dit certificaat op zak niet klaar is: ‘We zijn doorlopend bezig met de verbetering van onze dienstverlening. Dit komt tot uiting in de introductie van Operationeel Accountmanagement en de investeringen in het core netwerk.’

admin

ICT&health World Conference 2024

Ervaar de toekomst van de gezondheidszorg tijdens de ICT&health World Conference van 14-16 mei 2024! Claim alvast jouw ticket en dompel je onder in baanbrekende technologieën en innovatieve oplossingen. Ga in gesprek met collega-experts en verken de kracht van wereldwijde samenwerkingen.

Deel dit artikel!

Lees ook
digitale veerkracht kort zorgnieuws
Digitale veerkracht, Kennispartner UMCU, bestuurswisselingen en meer
Duurzaam laryngoscoopblad
UMC Utrecht stapt over op herbruikbare laryngoscoopbladen
eHealth
Digitale receptionist Emma aan het werk gezet
operatierisico
Machine learning voorspelt operatierisico bij PAV
Radiologie
Inzet van AI maakt radioloog niet per se beter
menselijke AI
Bijna 7 miljoen beschikbaar voor mensgerichte AI
AI
Hoe AI urologische problemen bij baby’s voorspelt
acute zorg
Zorgsector pleit in kamerbrief voor betere databeschikbaarheid
Datalek Zuyderland
Datalek bij Zuyderland Medisch Centrum
verpleegkundige
1 op 5 zorgmedewerkers wil zonder ICT werken  
Volg jij ons al?