Dit artikel staat op icthealth.nl.
Link: https://icthealth.nl/online-magazine/editie-03-2023/van-aanbod-naar-vraaggestuurde-zorg
Link: https://icthealth.nl/online-magazine/editie-03-2023/van-aanbod-naar-vraaggestuurde-zorg
Van aanbod- naar vraaggestuurde zorg
Tags
Lid redactieraad ICT&health
Deel dit artikel
Wilt u belangrijke informatie delen met de redactie?
Tip hier de redactieDe klant is koning, hoor je nog vaak. Al is hij/zij dat al lang niet meer in het digitale tijdperk. Hoe verhoudt dit gezegde zich tot de situatie in de zorg? Is de client en/of patiënt regievoerder over het eigen zorg(pad)? En in hoeverre houdt de zorg rekening met de wensen van de patiënt? Wat kunnen we leren van de patiënt? Dankzij vraaggestuurde zorg ligt het laatste woord allang niet meer alleen bij de zorgverlener. Als cliënt denk je namelijk steeds vaker mee over de steun of begeleiding die je nodig hebt zowel in de spreek kamer als je online in je eigen huiskamer.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.