Tijdens het onderzoek werden vrouwen in het proces van borstreconstructie opgesplitst in twee groepen. De ene groep moest tijdens de nazorg gebruik maken van de app terwijl de andere groep de arts bezocht.
De app, ontwikkeld door QoC Health, biedt patienten de mogelijkheid om foto’s te versturen en antwoorden te geven in medische vragenlijsten. Via een webportal kunnen artsen op de hoogte blijven van het herstelproces.
Het gebruik van de app leidde tot een drastische daling in het aantal artsenbezoeken en ook verstuurde de doelgroep die hier gebruik van maakte in de 30 dagen van nazorg minder e-mails naar hun arts. Het aantal complicaties tijdens de nazorg en de tevredenheid over de nazorg lag in beide groepen nagenoeg gelijk.
ICT&health congres 2023
Op 30 januari 2023 trapt ICT&health het nieuwe zorgjaar af met het jaarlijks groot en invloedrijk zorgcongres over de zorgtransformatie.
Ook aanwezig zijn? Reserveer dan snel uw entreeticket
Geef een antwoord
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.