In ontwikkelingslanden heeft slechts 5% van de mensen een (levens)verzekering, terwijl 70% toegang heeft tot een mobiele telefoon. Het Zweedse bedrijf BIMA gebruikt de mobiele dekking in deze landen om gebruikers op een laagdrempelige en simpele manier een verzekering af te laten sluiten. Voor deze verzekering betaalt de klant met beltegoed. De mobiele verzekering startup heeft inmiddels 24 miljoen klanten.
BIMA levert haar klanten een microverzekering. Klanten schaffen een lidmaatschap van drie, zes of twaalf maanden aan. Met dit lidmaatschap krijgen zij een verzekering en een ongelimiteerd aantal gesprekken met een gekwalificeerde dokter. De klant betaalt het dagelijkse bedrag van 60 cent met beltegoed. Aangezien 93% van deze klanten leeft met minder dan 10 dollar per dag, is het van groot belang dit bedrag laag te houden. Om dit te bewerkstelligen werkt BIMA nauw samen met telefoon- en verzekeringsmaatschappijen in de desbetreffende landen.BIMA brengt mobiel (zorg)verzekering naar ontwikkelingslanden
ma 24 oktober 2016 - 10:02
Nieuws