FitBit verkocht in het eerste kwartaal 4,6 miljoen wearables. Daarvan behoorde 47 procent tot de nieuwe, hoger geprijsde Blaze- en Alta-productreeksen die sinds maart worden verscheept. Tot dusver zag het bedrijf in totaal 43 miljoen van zijn apparaten, met name fitness- en activity-trackers, over de toonbank gaan. CEO Parks belooft nog dit jaar met nieuwe producten te komen die mogelijk mikken op de zorgsector, al maakte de topman nu nog geen details bekend.
Steeds zichtbaarder
Tijdens een toelichting op de resultaten over Q1 sprak Park onder meer over de mogelijkheden die er voor zijn bedrijf liggen op het gebied van health wearables. Zo zei hij dat FitBit grote populariteit geniet onder onderzoekers en wetenschappers en dat FitBit goed is gepositioneerd om als consumentenmerk het vertrouwen van patiënten te winnen.
Het is niet ondenkbaar dat FitBit zich op het gebied van gereguleerde medische apparaten zal begeven, zei Parks, die de zorgsector als een ‘enorme kans’ omschreef. Volgens hem worden health wearables in korte tijd nog geavanceerder. Parks noemde onder meer dat FitBit wordt opgemerkt en dat het bedrijf steeds vaker aanschuift bij internationale discussies omtrent e-health.
ICT&health congres 2023
Op 30 januari 2023 trapt ICT&health het nieuwe zorgjaar af met het jaarlijks groot en invloedrijk zorgcongres over de zorgtransformatie.
Ook aanwezig zijn? Reserveer dan snel uw entreeticket
Geef een antwoord
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.