Philips, Allianz starten health-programma’s in Duitsland

vr 26 februari 2016 - 15:14
philips_health_band
Innovatie
Nieuws

Philips en Allianz Worldwide Partners hebben een overeenkomst gesloten waarbij beide partijen connected health-oplossingen gaan aanbieden in Duitsland. De persoonlijke programma’s zijn ontworpen om gebruikers op maat gemaakt advies te geven over hun leefgewoontes. Hiermee moeten onder meer chronische ziekten worden voorkomen.

Deelnemers aan het programma ontvangen één of meerdere apparaten, een app, digitale content en coaching-sessie van  Allianz Global Assistance, de Duitse tak van Allianz Worldwide Partners. Afhankelijk van het programma staan deelnemers in direct contact met bijvoorbeeld een arts of een voedingsdeskundige. Deze bieden op hun beurt feedback waarmee deelnemers hun leefgewoontes kunnen verbeteren. Een concept dat ook prima in Nederland zou passen.

De bijdrage van Philips aan het programma bestaat uit drie apparaten. Het gaat om een health band (foto), een bloeddrukmeter en een slimme weegschaal die via bluetooth in verbinding staan met de Philips HealthSuite Health app.

Philips steeds actiever in healthcare

Vorig jaar zomer voegde Philips de divisies Healthcare en Consumer Lifestyle samen om beter en sneller te kunnen inspelen op de ontwikkelingen in de markt voor connected care. Philips-topman Frans van Houten schatte de waarde van deze markt vorig jaar nog op zo’n 140 miljard dollar. Op dit gebied werkt Philips samen met onder meer Salesforce, het Radboudumc en het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC). Eind vorig jaar maakte Philips de opening bekend van het eerste HealthSuite Lab op High Tech Campus Eindhoven, een omgeving voor versnelde ontwikkeling en uitwerking van nieuwe zorgmodellen.