Philips demonstreert toewijding aan zorgsector

13 oktober 2014
Philips-Infographic
Innovatie
Nieuws

Philips demonstreert zijn toewijding met digitale oplossingen en diensten die het zorgcontinuüm overspannen.

Philips, het prominente gezondheidstechnologiebedrijf binnen de bedrijfstak Dreamforce Health and Life Sciences van de Saleforce Industry Showcase, zal de kracht demonstreren van zijn HealthSuite Digital Platform, dat onlangs werd aangekondigd in samenwerking met salesforce.com, de gastheer van het congres.

Philips en salesforce.com zullen de kracht demonstreren van het combineren van functionaliteit en mogelijkheden van hun respectieve platforms die als doel hebben de houding van consumenten ten opzichte van het gezondheidszorgsysteem te veranderen zodat ze actieve partners worden in de aanpak van hun eigen gezondheid. Als onderdeel van deze strategie werken de twee bedrijven aan een bundel van zogeheten open 'application programming interfaces' (API's) die door ontwikkelaars kunnen worden gebruikt om innovatieve applicaties voor ziekenhuizen en gezondheidssystemen te maken.

“Onze samenwerking aan een open, cloud-gebaseerd zorgplatform en de ontwikkeling van ons HealthSuite Digital Platform is al flink gevorderd, en Dreamforce is de perfecte gelegenheid om onze oplossingen voor verbindingstechnologie, die nieuwe mogelijkheden bieden voor de verbetering van gezondheidsmanagement, onder de aandacht te brengen,” aldus Jeroen Tas, algemeen directeur, Healthcare Informatics Solutions and Services, Philips.

“Philips is het enige gezondheidstechnologiebedrijf met een assortiment oplossingen voor professionals en consumenten waarmee klinische en persoonlijke gezondheidsgegevens binnen het gehele continuüm kunnen worden gecombineerd om preventie en een gezonde leefstijl te bevorderen, om diagnosticering en behandeling te bespoedigen, en een beter herstel en betere thuiszorg mogelijk te maken.”

Binnen de Saleforce Industry Showcase op Dreamforce zal Philips een presentatie geven over hoe het bedrijf zijn uitgebreide klinische kennis en IT-mogelijkheden koppelt aan het toonaangevende klantensuccesplatform van salesforce.com om zijn visie om de wereld door middel van innovatie gezonder te maken gestalte te geven. Leidinggevenden van Philips zijn eveneens aanwezig op Dreamforce. Zij nemen de hele week deel aan talrijke bijeenkomsten en keynote-presentaties, waaronder:

Voorop lopen en innoveren
Maandag 13 oktober om 10.00 uur lokale tijd zal Jeroen Tas deelnemen aan een V&A-sessie met Tyler Prince, Executive Vice President, Worldwide Alliances & Channels bij salesforce.com. Tas zal een demonstratie geven van het resultaat van de jongste samenwerking van Philips met salesforce.com voor de ontwikkeling van 'connected' oplossingen voor het Philips HealthSuite Digital Platform. Te volgen via Livestream op het Dreamforce LIVE-kanaal.

Navigeren door complexe digitale landschap
Nu consumenten een schat aan informatie onder handbereik hebben, is bijna alles veranderd in hoe ze tot een keuze komen en een aankoop doen. Dit heeft enorme gevolgen voor hoe de moderne marketingprofessional met hen communiceert. Op woensdag 15 oktober om 10.00 uur lokale tijd zal Blake Cahill, hoofd Global Digital bij Philips, vertellen hoe hij het veranderende digitale beslissingstraject van klanten ziet.

De visie
Op woensdag 15 oktober om 16.30 uur lokale tijd zal Jeroen Tas in de Philips-stand binnen de Industry Showcase de bedrijfsvisie voor 'connected health' presenteren en vertellen hoe Philips heeft samengewerkt met Salesforce om deze visie werkelijkheid te maken. Deelnemers zullen horen hoe het HealthSuite Digital Platform van Philips naadloos gegevens integreert waarmee de patiëntenzorg wordt getransformeerd en een betere toegang tot gegevens binnen het gehele zorgcontinuüm wordt geboden, van ziekenhuis tot thuis. Philips zal daarnaast een aantal demonstraties geven binnen de Customer Showcase op het gebied van Connected Devices en de Marketing en Service Clouds.

Geïllustreerd aan de hand van casestudies van zowel huidige als toekomstige scenario’s met producten en diensten van Philips, zullen de voordelen van cloud-diensten voor het Philips HealthSuite Digital Platform, klantervaring en -betrokkenheid worden gedemonstreerd.