KPN Health gaat zijn Medische Berichtenservice binnen zijn ZorgCloud landelijk uitrollen. Na een pilot eerder dit jaar met Copernicus en Ziekenhuis Gelderse Vallei durft de health-dochter van KPN het aan om er nu bij meer ziekenhuizen mee aan de slag te gaan. “De belangrijkste voordelen die uit de pilot naar voren komen, zijn lagere kosten voor het berichtenverkeer en meer focus van het ziekenhuis op de zorg die het wil bieden,” stelt directeur Kees Donkervoort van KPN Health in gesprek met ICT&health.
KPN Medische Berichtenservice ging in januari 2018 live, te midden van zorgen bij veel medewerkers dat het extra werk met zich mee zou brengen. Drie maanden later overheerste de tevredenheid, vertelde manager informatisering & automatisering John van Giessen van het ziekenhuis afgelopen april. “We hebben nog geen problemen gehad en het overgrote deel van de berichten komt goed aan. We versturen zo’n 650.000 berichten per jaar. Het systeem werkt nu voor 97 procent van de berichten en we groeien langzaam naar de 100 procent toe.”