HelloFysioApp maakt het sinds twee jaar voor fysiotherapiepraktijken mogelijk om hun klanten ook online te ondersteunen. Vergoedingen vanuit zorgverzekeraars blijven achter, waardoor de e-health oplossing niet langer levensvatbaar is. Het platform staakt haar activiteiten eind 2016 en rond lopende verplichtingen in 2017 af.
HelloFysioApp neemt per direct geen nieuwe klanten meer aan. Lopende contracten worden vanaf 1 januari 2017 niet meer verlengd en kunnen vroegtijdig worden stopgezet. Bedrijven die hiervan geen gebruik wensen te maken, kunnen de HelloFysioApp blijven gebruiken tot het einde van het contract. Patiënten hebben tot een jaar na het laatste gebruik van het platform toegang tot de gegevens. Moedermaatschappij HC Health blijft haar online fysiotherapiediensten voor bedrijven voortzetten onder de naam HelloFysio.Van succes naar stopzetting
HC Health was in 2010 pionier in Nederland op het gebied van online fysiotherapie met HelloFysio. HelloFysio bleek uit onderzoek van IQ Healthcare, onderdeel van de Radboud Universiteit, te zorgen voor uitstekende behandelresultaten, meer zelfmanagement, lagere zorgkosten en een hoge patiënttevredenheid. Deze patiënten bevonden zich veelal binnen de bedrijfszorg, bij onder andere ABN AMRO, CSU en UWV.Het succes van HelloFysio zorgde ervoor dat HC Health zich besloot te richten op een nieuwe markt: fysiotherapiepraktijken. Onder de naam HelloFysioApp werd de e-Health-oplossing onder licentie opengesteld voor fysiotherapiepraktijken in Nederland. Hierbij zocht HC Health naar samenwerkingspartners, onder andere gevonden in Multizorg VRZ.
Grootschalige inkoopafspraken bleven, ondanks gesprekken met vele verzekeraars, uit. De inkoopafspraken die wel gemaakt werden, beperkten zich tot kleinschalige pilots. Hierdoor bleef de mogelijkheid tot opschaling uit. De e-Health oplossing werd vervolgens stopgezet.