Een nieuwe helpdesk moet alle informatie over privacywet AVG goed toegankelijk maken. De AVG-Helpdesk voor Zorg en Welzijn is opgezet door alle koepelorganisaties in de zorg in samenwerking met het ministerie van VWS. Zorgverleners en sociaalwerkorganisaties kunnen bij de AVG-Helpdesk terecht met vragen over privacy in het algemeen en de AVG in het bijzonder. Voor zorgaanbieders die verantwoordelijk zijn voor de implementatie van de AVG is er een aparte telefonische hulplijn.
De meeste zorgverleners en sociaalwerk-organisaties zijn al volop aan de slag met de implementatie van de nieuwe privacywetgeving: de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Via de koepelorganisaties is hierover al de nodige informatie verspreid: artikelen, brochures, veelgestelde vragen en de bijbehorende antwoorden. Om die informatie goed toegankelijk te maken voor alle betrokken in de zorg en het sociale domein, biedt de AVG-Helpdesk voor Zorg en Welzijn uitkomst.